DİYETE HAZIR MISINIZ?

Kilo Vermeye Hazır Olma Testi

Diyete hazır olup olmadığınızdan da emin değilsiniz bu durumda size yol gösterecek bir rehbere ihtiyacınız olabilir. Kendinizle konuşup diyete hazır olup olmadığınıza karar verebilirsiniz işte sorgulamanız gereken temel başlıklar:

  • Kilo sorununuz olduğuna emin misiniz?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Kilo sorununuz varsa bunu kabul etmeyi de becerebilmeniz gerekir. Fazla kilolarınıza karşı müdahelesiz kalmanız, sorunu giderek daha da artırıp, kronik hastalıklara yatkınlığınızı artırabilir. National Institutes of Health’e göre 5-10 kilo kaybetmek kanser, Tip 2 diyabet, kalp hastalıkları, felç risklerinizi azaltabilir, uyku sorunlarınızı önleyebilir.

  • Sağlıklı kilonuza ulaşmak için sağlıklı yöntemler neler biliyor musunuz?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Değişime hazır olduğunuzun en belirgin göstergesi o konuda araştırmalara başlamaktır. Eğer siz de kilo vermek için neler yapabilirim, bu yöntemlerin artıları eksileri nelerdir, diyetisyen kontrolü, spor programına başlamadan gerçek başarı olmaz demeye başladıysanız doğru yoldasınız.

  • Diyete başlama tarihinizi belirlediniz mi?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Değişime hazırlanırken ki kararlılığınız yaptığınız planlamayla direk ilişkilidir. Unutmayın diyete hazır olduğunuz en güvenilir zamanlama hiçbir zaman gelmeyebilir, ilk adımı çok geciktirmeyin spor salonuna yazılın, bir an önce diyet programına kaydınızı yaptırın.

  • Beslenme ve spor alışkanlıklarınızı yaşam şekli haline getirmeye hazır mısınız?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Değişim yaşamak için bir an önce gaza basmalısınız. Teoride olması gerekenleri pratiğe yansıtmakla başlayıp bunlar yaşam şekli olarak kabullenmelisiniz. Yeni edindiğiniz beslenme ve spor faaliyetlerinin alışkanlığa dönüşebilmesi için sık tekrarlamalı, hayat boyu kahvaltı etmeyi, öğün atlamamayı, sporu günlük işlerin bir parçası olarak görmeye başlamak gibi değişimlere açık olmalısınız.

  • Diyet programını hayatın her anında uygulanabilir misiniz? (Ofiste, davetlerde, tatillerde vs.)

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Doğru beslenmeye bir kere alıştınız mı artık fazla kilolarla ilelebet vedalaştınız diyebiliriz. Hayatın her anına yansıtabileceğiniz bir program izliyorsanız doğru yoldasınızdır. Arada bir hatalı davranışlar olabilir bunlar metabolizmanızın telafi edebileceği küçük kaçamaklar olarak kalacaksa sorun değildir.

  • Mucizevi hızda kilo vermenin yanlış olduğunu; yeterli ve dengeli beslenme kurallarını biliyor musunuz?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Aşırı kalori kısıtlamasına giden şok diyetler uzun vadede kendinizi yorgun, sersemlemiş ve depresif hissetirebilir. Zayıf ama mutsuz olmaktansa uzun vadede sağlıklı kilo verip, kendinizi çok daha iyi hissetmeyi hedef belirlemelisiniz. Bazı diyetler karbonhidratları tamamen elimine ederek mutluluk hormonu serotonin salgılanmasını azaltabilmektedir bu nedenle diyetisyen eşliğinde hazırlanmış dengeli mönüler izlemelisiniz.

  • Obezite, sağlıklı beslenme ve kronik hastalıklar arasındaki doğrudan ilişkiden haberdar mısınız?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Gelişmiş batı toplumlarının diyetleri incelendiğinde ortaya çıkan mönüyü kırmızı et, doymuş ve trans yağ, bol şeker oluşturmaktadır bu tarz beslenme ise başta obeziteye yol açarak, Tip 2 diyabet, kalp hastalıkları riskini artırmaktadır. Öte yandan sebze, meyvelerden, tam tahıllar, balık ve kümes hayvanlarından zengin bir mönü koruyucu olabilmektedir.

  • Sizi aşırı yemeye yönelten besinleri biliyor musunuz?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Yemek yemek, yaşamsal faaliyetlerin devamlılığının sağlanması kadar sosyal hayatın bir parçasıdır.Kişiler çoğu zaman göz açlığından dolayı yemek yerler. Buna neden olan yemeklerin, psikolojik hallerin ya da kışkırtıcı ortamların farkında olursak zayıflama yolculuğunda çok daha büyük başarılar yakalarsınız.

  • Çöplük gıda ve abur cuburları mutfağınızdan ve hayatınızdan çıkarmaya hazır mısınız?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    Yapılan son çalışmalara göre Amerikan toplumunda günlük alınması gereken kalori miktarının üçte birini kalori bombası abur cuburlar oluşturmaktadır. Başka bir ankete göre meşrubat, gazlı içecekler ve hamur işlerinin ise yine günlük kalori alımının çoğunu karşıladıüı gözlenmektedir. Buna göre bu kalori tuzaklarının önüne geçmek için işe alışveriş yaparken bu reyonlardan uzak durmakla başlamalı, mutfaktaki atıştırmalıkları temizleyerek başlamalısınız.

  • Günde en az yarım saat fiziksel aktivite yapmaya hazır mısınız?

    Cevabınız: "EVET" mi?

    USDA’ya göre haftanın çoğu günü yarım saat spor yapmanın kronik hastalıklara yatkınlığı azalttığı, 60 dakika egzersizin kilo kontrolüne destek olduğu, 60-90 dakikanın ise kilo kaybına direk etkili olduğu bilinmektedir. O zaman bu soruya cevabımız emin değilim yerine EVET olmalıdır. Eğer egzersize vakit ayıramıyorsanız en azından adım sayar kullanarak günlük adımlarınızı hesap etmeli, hergün dereceli olarak bu sayıyı artırıp, 10,000 adıma ulaşmalısınız. Unutmayın fiziksel aktivitedeki küçük artışlar bile büyük farklar yaratabilir.

Eğer yukarıdaki soruların çoğuna evet cevabını verdiyseniz diyet yapmaya hazırsınız demektir. Tebrikler...